CEREMONIA PRZYDIAŁU I DOMY 
                                                           



Białe rzeźby przedstawiające Isolt i Jamesa stoją po bokach frontowych drzwi zamku Ilvermorny. Mosiężne, hebanowe skrzydła rozchylają się, a dziewięćdziesięciu dwóm nowym oczom po raz pierwszy ukazuje okrągła, zwieńczona szklaną kopułą sala.  Podczas gdy reszta szkoły przygląda się wszystkiemu z  balkonu powyżej, nowicjusze wypełniają pomieszczenie. Ustawiają się dookoła ścian i jeden po drugim zostają wezwani, by stanąć na symbolu węzła gordyjskiego umieszczonego na środku kamiennej podłogi. Wówczas szkoła w ciszy oczekuje reakcji zaczarowanych rzeźb. Gdy Rogaty Wąż chce danego ucznia, na jego czole rozświetla się zestaw kryształów, Wampus wybiera swoich uczniów rycząc, Gromoptak bije skrzydłami, natomiast Pukwudgie unosi strzałę. Jeśli więcej niż jedna rzeźba ogłasza chęć przyjęcia ucznia do swojego domu, wybór należy do samego ucznia. Bardzo rzadko – może raz na dekadę – zdarza się, że uczeń otrzymuje propozycję dołączenia do wszystkich domów.       


Podobnie jak cała reszta świata szkolnictwa magicznego,  Ilvermorny zaadoptowało Hogwarcki zwyczaj podziału uczniów na domy, jednakże w tym wypadku zamiast przypisania im nazwisk założycieli, każdy z nich reprezentowany jest przez jedno z czterech fantastycznych zwierząt: Rogatego Węża, Pukwudgie, Gromoptaka i Wampusa.




ROGATY WĄŻ - zwierze pojawiające się w folklorze rdzennych plemion ameryki północnej oraz dom założony przez samą Isolt Sayre. Według wierzeń tubylców symbolizuje element wody oraz silną intuicję. Rogaty wąż to moc umysłu, sprzyja uczonym i oczytanym. Faworyzuje słowo pisane, naukowców oraz wirtuozów, wierzy w perfekcję, porządek i oryginalność, umacnia wyznania renesansu. Jest to dom znany z uczniów niezależnych, analitycznych, bystrych i roztropnych. Zazwyczaj najbardziej angażują się w życie szkolne, wcielając się w role prefektów lub nadzorując i organizując wydarzenia, chcąc wprowadzić i zachować porządek. 

                                                             

PUKWUDGIE - stworzenie, któremu przedziwna nazwa nadana została przez indiańskie plemię Wampanoag jest patronem wojowników wznoszących na piedestał ambicję, braterstwo, spryt i strategię. Pukwoni cenią sobie swoją odwagę, zaradność i siłę woli, są pełnymi wigoru ekstrawertykami obdarzonymi przejrzystą percepcją, wyróżniając się tendencją do czasem bolesnej bezpośredniości. To ludzie sprawiedliwi, twardo stąpający po ziemi, często bardzo lubiani i popularni. Mają dryg do nauki przez praktykę i zdolności manualne, dzięki czemu prawie co roku zgarniają puchar Quidditcha. To także urodzeni liderzy, dzięki czemu nie mają problemu z wyróżnieniem się w grupie. Mówi się, że uczniowie tego domu znani są z nieprawdopodobnej charyzmy i uroku osobistego.




WAMPUS - to kotopodobne zwierze jest patronem dyplomatów wierzących głęboko w pokojowe nastawienie, stoicyzm i spryt. Wampusi cenią sobie spokój i prywatność, co czyni z nich najbardziej bezkonfliktowych uczniów Ilvermorny. To obserwatorzy, ludzie żyjący na uboczu, niekoniecznie aspołeczni ale na pewno powściągliwi. Trzymają gardę, przez co niełatwo ich zmylić. Mają predyspozycje do magii niewerbalnej i szybko się uczą, znani są także z zachowywania obiektywnej perspektywy niezależnie od sytuacji. Nie lubią konfrontacji i zbędnych konwersacji, to typowi introwertycy.




GROMOPTAK - znane wszystkim czarodziejom ze swojego piękna zwierzę sprzyja żądnym przygód podróżnikom, artystom, ludziom baroku. Przydzieleni do tego domu posiadają niesamowitą wyobraźnię, wrażliwość i dar ekspresji. Atrybutami tego domu są dusza i element powietrza, a jego członkowie znani są ze swojej wnikliwości i oryginalnej perspektywy, a także wyjątkowego poczucia empatii. Często lekko roztrzepani, Ptasznicy rozpoznawalni są przez swoją wyjątkową tolerancyjność, ciepłą towarzyskość i zamiłowanie do abstrakcyjnych konceptów oraz głębokich refleksji. Większość z nich to filozofowie z wielkim sercem i poczuciem powołania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz